رژیم‌غذایی سرشار از فیبر

رژیم غذایی کودکان

رژیم‌غذایی سرشار از فیبر

رژیم‌غذایی سرشار از فیبر

داشتن یک رژیم‌غذایی سرشار از فیبر می‌تواند موجب نرمی و دفع راحت‌تر مدفوع کودک شود. ازاین‌رو مصرف روزانه حداقل ۱۴ گرم فیبر که حدود ۱۰۰۰ کالری دارد، برای رژیم‌غذایی کودک پیشنهاد می‌شود.

در بچه‌های کوچک‌تر این میزان فیبر را می‌توان تا ۲۰ گرم در روز افزایش داد.
مقدار فیبر موردنیاز در دختران نوجوان و زنان ۲۹ گرم در روز است که این میزان در مردان جوان به حدود ۳۸ گرم در روز می‌رسد.غذاهای حاوی فیبر شامل میوه، سبزی، حبوبات و غلات سبوس‌دار است. بهتر است میزان فیبر موردنیاز بدن را به‌صورت کم‌کم وارد رژیم‌غذایی کودک کنید تا میزان گاز تولیدشده در دستگاه گوارش به‌تدریج کم شود. این گاز معمولا در افرادی که رژیم‌غذایی فاقد فیبر دارند، تشکیل می‌شود و موجب نفخ و ناراحتی می‌شود.


دکترنسرین السادات دوامی

متخصص کودکان و نوزادان-تغذیه و رشد- دارای بورد تخصصی اطفال

کانال تلگرام:https://t.me/drdavami


آمار بازدید

  • 0
  • 22
  • 323
  • 27,951
  • 90,902
  • 331
  • اسفند ۲۹, ۱۳۹۸

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر نسرین السادات دوامی می باشد