گرفتگی بینی کودکان (درمان، علت)

گرفتگی بینی کودکان

گرفتگی بینی کودکان (درمان، علت)

گرفتگی بینی کودکان زمانی اتفاق می‌افتد که بافت‌های پوششی بینی به دلیل التهاب عروق خونی متورم می‌شوند. در نوزادان تازه متولدشده، گرفتگی بینی یک بیماری شایع است که به ندرت باعث ابتلا به بیماری‌های خطرناک و جدی می‌شود.

در صورت درمان نکردن گرفتگی بینی منجر به بیماری‌های گوش شده و ممکن است باعث ایجاد اختلالات شنوایی و مشکلات گفتاری شود. همچنین ممکن است باعث آپنه خواب و خروپف کردن کودکان در هنگام خواب شود.

اگر کودکتان دچار گرفتگی بینی می باشد توصیه ما درمان به موقع این بیماری است تا از به وجود آمدن مشکلات دیگر به وجود آمده ناشی از این به بیماری جلوگیری شود . مراجعه به پزشک اطفال و تجویز درست دارو می تواند راه درمان مناسب این عارضه باشد .

علل گرفتگی بینی

• پولیپ بینی
  • ناهنجاری‌های ساختاری در بینی
  • آلرژی‌ها
  • رینیت وازوموتور

چگونه می‌توان داخل بینی نوازد را تمیز کرد؟

• تمیز کردن محتویات داخل بینی به وسیله قطره سالین
  • تمیز کردن داخل بینی نوزاد با استفاده از شیشه مکنده بینی

برای شما: بهترین متخصص کودکان و نوزادان اصفهان

بعضی از این اقدامات را برای کمک به پاک کردن بینی نوزادتان به یاد داشته باشید

بعضی از این اقدامات را برای کمک به پاک کردن بینی نوزادتان به یاد داشته باشید :

۱- زیرسر کودک بالش قرار دهید تا زاویه سر کودک شما کمی بالاتر از پاها باشد .این ممکن است باعث تخلیه مخاط از سینوسها شوداگر فرزند شما هنوز نوزاد است، این کار را انجام ندهید در این صورت شما باید بالش ها و چیزهای دیگر را از منطقه خواب او دور نگه دارید تا خطر SIDS (سندرم مرگ ناگهانی نوزاد) را کاهش دهید. اکثر متخصصان اطفال توصیه می کنند تا زمانی که فرزند شما ۲ ساله باشد این کار را انجام ندهید.

۲-  فرزندتان را تشویق کنید که آب بیشتری بخورد .مایع ها به نازک شدن مخاط کمک می کنند، اما آن ها را مجبور نکنید. حتی اگر فرزند شما فقط یک روز بیشتر آب بخورد هم کمک خواهد کرد

.۳- اگر فرزندتان كوچك است، به او آموزش دهيد كه که چطور با ضربه زدن مخاط را از بینی خود خارج کند، برای نشان دادن چگونگی آن، از طریق بینی خود آموزش دهید و از او بخواهید که به همان شیوه عمل کند.

خانم دکتر نسرین السادات دوامی یکی از بهترین متخصص کودکان و نوزادان در شهر زیبایی اصفهان می باشد، تجربه و تخصص ایشان در خدمات پزشکی به کودکان بسیار بالا می باشد، برای گرفتن نوبت و یا مشاوره رایگان با خانم دکتر میتوانید کلیک کنید.