بهترین متخصص اطفال باید چه  خصوصیاتی داشته باشد ؟

دکتر نسرین دوامی بهترین متخصص اطفال اصفهان

بهترین متخصص اطفال باید چه  خصوصیاتی داشته باشد ؟

خصوصیات بهترین متخصص اطفال

به طور حتم بیشتر والدین  برای درمان بیماری های کودکان دلبند خود به دنبال بهترین متخصص اطفال هستند . والدین نگرانی های بسیاری  در رابطه با کودکان خود دارند ، خصوصا اگر کودک آن ها بیمار شود . این طبیعی است که والدین همیشه برای کودک خود به دنبال بهترین متخصص اطفال باشند .  ، اما چگونه باید بهترین متخصص اطفال  را شناخت ؟

راهکار های شناخت بهترین متخصص اطفال

کودکان به نسبت بزرگسالال بدنی حساس تر دارند در نتیجه با ورود کوچکترین میکروب و عفونت به بدن آن ها ،خیلی سریع در مقابل آن واکنش نشان می دهند ، در نتیجه باید با شروع کوچکترین علائم به متخصص اطفال مراجعه کنید . اما آیا  مراجعه به هر پزشکی می تواند علت بیماری و درمان را تشخیص دهد ؟

کودکان  بر خلاف بزرگسالان نمی توانند در رابطه با میزان درد خود و یا مکان درد خود صحبت کنند  و تنها با گریه و بی قراری مادر می تواند ، درد در کودک را تشخیص دهد .

توصیه می شود حتی اگر کودک شما از درد  و بیماری شکایت نمی کند ، برای چکاپ های دوره ای هر چند  وقت یکبار به متخصص اطفال مراجعه کنید .

راهکار انتخاب بهترین متخصص اطفال

• گاهی ممکن است فردی بعد  مراجعه به یک متخصص اطفال از میزان رضایت بالایی برخوردار باشد و آن متخصص اطفال را به سایر آشنایان و اقوام خود معرفی کند .
  • جستجو در سایت و اینترنت نیز یکی  دیگر از راهکارهای مناسب برای پیدا کردن بهترین متخصص کودکان است ، شما با مراجعه به سایت و بازدید از مقالات و رزومه کاری پزشک می توانید به تخصص و تجربه کاری پزشک آگاه شوید  و انتخابی با دید باز داشته باشید .

خصوصیات بهترین متخصص اطفال

در صورتی یک متخصص اطفال  را می توانیم با عنوان بهترین بیان کنیم که دارای ویژگی های زیر باشد :

•  یک متخصص اطفال باید محیط مطب خود را به گونه ای دکوراسیون کند که کودکان با  ورود  به مطب  احساس آرامش کنند ، بعضی از کودکان متاسفانه  با ورود به مطب دچار استرس و ترس می شوند و می توانند اختلالاتی ر ا سبب شوند  ، در صورتی که محیط مطب با روحیات کودک سازگار باشد ، کودک در آن محیط احساس آرامش می کند و ترس از درمان و پزشک تا حد قابل توجهی از بین می رود .
  • تخصص و تجربه کافی پزشک نیز ، یکی دیگر از مواردی است  که می تواند ملاک سنجش متخصص کودکان باشد ، دقت کنید  پزشکی که برای درمان کودک خود انتخاب می کنید ،حتما دارای تخصص در زمینه کودکان باشد .
  • روحیه و منش  متخصص نوزادان و کودکان نیز یکی  دیگر  از مشخصه های لازم برای بهترین متخصص اطفال است  . روحیه و منش پزشک کودکان باید به گونه ای باشد که با روحیه   کودکان سازگار  باشد ، در این صورت کودک به آن ها اعتماد بیشتری دارد و می تواند در طی درمان همکاری های لازم را انجام دهد .

دکتر نسرین السادات دوامی  متخصص کودکان و نوزادان ، تغذیه و رشد ، دارای بورد تخصصی اطفال در این زمینه از تجربه و البته مهارت کافی بر خوردار هستند . انتخاب پزشک و متخصص مناسب در طول دوره درمان امری موثر است ، زیرا تخصص در زمینه تشخیص امری مهم است .